Tuesday, November 27, 2012

Ya Allah, selamatkan Gaza!

Apabila Allah menyeru agar kita usaha dan berjuang, di akhirat nanti Dia tidak akan bertanya berjayakah kita? Dia akan tanyakan kembali BERUSAHA kah kita?

Cakna diri semula, apa usaha kita untuk Palestin?
Adakah hanya sekadar marah perbuatan laknatullah Yahudi-Zionis?

Jangan kita menjadi mereka yang tidak peduli akan tanah Gaza yang mana di Akhirat nanti para Syuhada yang syahid mempertahankan Al-Aqsa akan bertanya balik kepada kita di Padang Mahsyar nanti "APA YANG SUDAH KAU LAKUKAN UNTUK MEMPERTAHANKAN AL AQSA KITA? MEMBELA NASIB SAUDARA SEAGAMA KITA?"


BACALAH LUAHAN HATI SEORANG anak Palestine Fathi Abzinah kepada mereka yang MASIH TIDAK PEDULI Palestin... Allah... T.T

''Kamu tahu, kalaulah Masjidil Aqsa itu boleh bersuara, aku yakin yang dia akan MENJERIT memarahi kalian yang sedang duduk bergoyang kaki, membiarkan aku dan seluruh penduduk Palestina ini menderita.

Kamu tahu,kalaulah dinding-dinding rumah yang ada di Palestin ini boleh bersuara, pasti mereka akan melaknat kalian yang tidak mengendahkan akan keadaan kami di sini. Kamu tahu, kalaulah batu-batu yang anak-anak kecil kami baling itu boleh bersuara, batu-batu itu pasti akan berteriak menghina kebaculan kalian hari ini.

Tidakkah kamu tahu bahawa,nanti bayi-bayi kami, anak-anak kami, isteri-isteri kami, ayah dan ibu kami, pejuang-pejuang kami yang telah gugur semuanya itu akan bangkit di hari akhirat?

Hari yang Allah telah janjikan untuk kita berkumpul di Padang Mahsyar bersama-sama.

Mereka akan mempersoalkan kalian di hadapan Allah atas apa yang telah kalian lakukan kepada kami hari ini. Aku tahu apakah yang akan mereka katakan nanti.

“YA ALLAH, MEREKA SAUDARA KAMI TETAPI MEREKA TELAH MEMBIARKAN KAMI!”

Apakah kamu menyangka Allah akan melepaskan kalian?

Hari itu kami akan bangkit dengan darah-darah kami sebagai bukti perjuangan dan penderitaan kami. Darah kami akan berbau harum seperti kasturi. Kerna kami syahid dalam mempertahankan deen Allah yang Allah redhai.

Tetapi apakah nasib kalian ketika hari itu? Kalian akan merangkak di Siratul Mustaqim kerana pemeriksaan yang sangat berat oleh Allah. Dosa kalian meninggalkan kami amat berat sebenarnya...''


Ayuh terus tembak doa! 
Ya Allah, Engkau selamatkanlah umat Islam Gaza & di seluruh dunia! 
Aamin..



No comments:

Post a Comment